30 órás akkreditált módszertani továbbképzés nyelvtanároknak

Diszlexia a nyelvórán  – 30 órás akkreditált továbbképzés nyelvtanároknak

multisensory (1)

Bármilyen nyelvórán találkozhatunk olyan diákkal, akinek nehezebben megy a nyelvtanulás. Nem biztos, hogy diszlexiás, de az valószínű, hogy a diszlexiás diákok tanításában alkalmazott szemlélet és módszerek segíthetnek. 

 Mi a továbbképzés célja?

Célunk, hogy a résztvevő nyelvtanárok

  • megismerjék a diszlexia sajátosságait és ezek megjelenési formáit a nyelvórán
  • jobban átérezzék a diszlexiás nyelvtanulók nehézségeit
  • megtalálják a diszlexiás tanulók erősségeit, és ezekre támaszkodjanak a tanítási folyamatban
  • változatos módszerekkel, azonnal használható ötletekkel segítsenek a diszlexiás tanulók számára akadálymentessé tenni a nyelvtanulást
  • képessé váljanak a diszlexiás és nem diszlexiás nyelvtanulók inkluzív tanítására 

Hogyan épül fel a képzés?  

A képzést blended formában tartjuk, amely 3 részből  áll.

  1. Személyes kontakt órák (8 óra)
  2. Online kontakt órák  (8 óra)
  3. Távoktatás (14 óra)

A képzés  nyelve magyar.

 Időpontok:

  1. alkalom: 2024. április 27. szombat 10.00-17.00 (8×45 perces személyes kontaktóra)
  2. alkalom: 2024. május 4. szombat 9.00-12.15 (4×45 perces online kontaktóra) 
  3. alkalom: 2024. május 10. péntek  14.00- 17.15 (4×45 perces online kontaktóra)

A távoktatási modul befejezésének és a zárófeladat leadásának határideje: május 25. 

Helyszín:

Budapest, belváros

Mennyibe kerül?

58.000 Ft

További részletek: https://tovabbkepzes.sbsnyelvstudio.hu/ 

Jelentkezés:https://forms.gle/Vhgy2gEaJJQs8Jod9 

Vélemények a kurzusról:

“Hiánypótló képzés, minden nyelvszakos kollégának hasznára válna, ha részt venne a tanfolyamon. “ (Sámson Réka, egyetemi mesteroktató, KRE)

A személyes alkalomról:

  • “Lehetőség voltl kérdezni/visszakérdezni, rengeteg új ötletet kaptam a nem-diszes tanításhoz is, a kollégáktól kapott gondolatok inspiratívak voltak, még egymás kétségeiből is tanultunk.”
  • “Nagyon változatosan volt felépítve a napi program. Az elméleti részek és a gyakorlati részek kiegyensúlyozottan váltották egymást. Szépen lassan haladtunk, mindenkinek volt lehetősége kérdezni, véleményt megfogalmazni, tapasztalatot átadani. Ugyanakkor azáltal, hogy sokszor felálltunk, vándolroltunk a teremben, csoportmunkában tevékenykedtünk nagyon pörgős volt az egész. Sok módszert ellestem, amit én is alkalmazni fogok a saját képzéseimen. :-)” 

Az online alakalmakról:

  • “Volt idő minden kérdésre, hozzászólásra. Döntési lehetőségünk is volt a végén, hogy valamivel részletesebben foglalkozzunk vagy inkább minden még nem érintett témáról szeretnénk hallani valamit, de akkor kevésbé részletesen. Jó volt, hogy itt mi dönthettünk.”
  • “Látványos volt a feladatok bemutatása. A vizuális megjelenítés mindenképpen segített a feladatok megértésében. Itt is tudtunk csoportokban dolgozni, mint a személyes alkalommal, ami nagyon gyakorlatias volt szerintem”

A távoktatási modulról:

  • “Különösen hasznosak voltak az élettörténetek a videóinterjúkban! … Rendkívül tanulságosak voltak ezek az interjúk.” 
  • “Szerintem nagyon jó kiegészítés volt a két alkalom mellé. Saját időbeosztásom szerint haladhattam. Mivel nem volt kötelező kitölteni a feladatokat, nem volt megterhelő. Átgondolhattam nyugodtan a válaszaimat, de nem kellett bepötyögnöm. Ez így szuper volt.”

Az oktatókról:

  • “Magabiztos ismeretátadás, sok-sok tapasztalat, nem jöttek zavarba egyetlen kérdésnél sem, rutinos óravezetés, nyitott és érdeklődő odafordulás a hallgatókhoz. VAN HUMORUK, ez fontos! :)”
  • “Mindketten nagyon felkészült és alapos szakemberek . Látszott a tanfolyam anyagán és az órákon, hogy mennyi befektetett munka áll mögötte… Mindketten nagyon közvetlenek, barátságosak és segítőkészek. Végig az érződött, hogy szeretnék nekünk átadni azt a sok tudást, amit az évek során tanulás és tapasztalat útján megszereztetek. Módszertanilag is szuper volt a képzés. Minden szempontból sokat tanultam.”

Comments are closed.