Diszlexia a nyelvórán – 30 órás akkreditált továbbképzés nyelvtanároknak
Bármilyen nyelvórán találkozhatunk olyan diákkal, akinek nehezebben megy a nyelvtanulás. Nem biztos, hogy diszlexiás, de az valószínű, hogy a diszlexiás diákok tanításában alkalmazott szemlélet és módszerek segíthetnek.
Mi a továbbképzés célja?
Célunk, hogy a résztvevő nyelvtanárok
- megismerjék a diszlexia sajátosságait és ezek megjelenési formáit a nyelvórán
- jobban átérezzék a diszlexiás nyelvtanulók nehézségeit
- megtalálják a diszlexiás tanulók erősségeit, és ezekre támaszkodjanak a tanítási folyamatban
- változatos módszerekkel, azonnal használható ötletekkel segítsenek a diszlexiás tanulók számára akadálymentessé tenni a nyelvtanulást
- képessé váljanak a diszlexiás és nem diszlexiás nyelvtanulók inkluzív tanítására
Hogyan épül fel a képzés?
A képzést blended formában tartjuk, amely 3 részből áll.
- Személyes kontakt órák (8 óra)
- Online kontakt órák (8 óra)
- Távoktatás (14 óra)
A képzés nyelve magyar.
Időpontok:
- alkalom: 2024. november 9. szombat 10.00-17.00 (8×45 perces személyes kontaktóra)
- alkalom: 2024. november 15. péntek 15.00-18.15 (4×45 perces online kontaktóra)
- alkalom: 2024. november 16. szombat 9.00-12.15 (4×45 perces online kontaktóra)
A távoktatási modul befejezésének és a zárófeladat leadásának határideje: december 8.
Helyszín:
Budapest, belváros
Mennyibe kerül?
58.000 Ft
További részletek: https://tovabbkepzes.sbsnyelvstudio.hu/
Jelentkezés:https://forms.gle/Vhgy2gEaJJQs8Jod9
Vélemények a kurzusról:
“Hiánypótló képzés, minden nyelvszakos kollégának hasznára válna, ha részt venne a tanfolyamon. “ (Sámson Réka, egyetemi mesteroktató, KRE)
A személyes alkalomról:
- “Lehetőség voltl kérdezni/visszakérdezni, rengeteg új ötletet kaptam a nem-diszes tanításhoz is, a kollégáktól kapott gondolatok inspiratívak voltak, még egymás kétségeiből is tanultunk.”
- “Nagyon változatosan volt felépítve a napi program. Az elméleti részek és a gyakorlati részek kiegyensúlyozottan váltották egymást. Szépen lassan haladtunk, mindenkinek volt lehetősége kérdezni, véleményt megfogalmazni, tapasztalatot átadani. Ugyanakkor azáltal, hogy sokszor felálltunk, vándolroltunk a teremben, csoportmunkában tevékenykedtünk nagyon pörgős volt az egész. Sok módszert ellestem, amit én is alkalmazni fogok a saját képzéseimen. :-)”
Az online alakalmakról:
- “Volt idő minden kérdésre, hozzászólásra. Döntési lehetőségünk is volt a végén, hogy valamivel részletesebben foglalkozzunk vagy inkább minden még nem érintett témáról szeretnénk hallani valamit, de akkor kevésbé részletesen. Jó volt, hogy itt mi dönthettünk.”
- “Látványos volt a feladatok bemutatása. A vizuális megjelenítés mindenképpen segített a feladatok megértésében. Itt is tudtunk csoportokban dolgozni, mint a személyes alkalommal, ami nagyon gyakorlatias volt szerintem”
A távoktatási modulról:
- “Különösen hasznosak voltak az élettörténetek a videóinterjúkban! … Rendkívül tanulságosak voltak ezek az interjúk.”
- “Szerintem nagyon jó kiegészítés volt a két alkalom mellé. Saját időbeosztásom szerint haladhattam. Mivel nem volt kötelező kitölteni a feladatokat, nem volt megterhelő. Átgondolhattam nyugodtan a válaszaimat, de nem kellett bepötyögnöm. Ez így szuper volt.”
Az oktatókról:
- “Magabiztos ismeretátadás, sok-sok tapasztalat, nem jöttek zavarba egyetlen kérdésnél sem, rutinos óravezetés, nyitott és érdeklődő odafordulás a hallgatókhoz. VAN HUMORUK, ez fontos! :)”
- “Mindketten nagyon felkészült és alapos szakemberek . Látszott a tanfolyam anyagán és az órákon, hogy mennyi befektetett munka áll mögötte… Mindketten nagyon közvetlenek, barátságosak és segítőkészek. Végig az érződött, hogy szeretnék nekünk átadni azt a sok tudást, amit az évek során tanulás és tapasztalat útján megszereztetek. Módszertanilag is szuper volt a képzés. Minden szempontból sokat tanultam.”